Alla inlägg under november 2010

Av fiatin - 30 november 2010 07:52

Det är konstigt hur man kan ge av sig själv. Nu har jag jobbat fyra dagar och idag har jag bestämt med en kompis att vi ska åka och käka. Jag ska bjuda henne på lunch då hon fyller år till helgen.

Sedan så messade en annan kompis där hon vill att jag ska komma och dricka the nu på morron. Egentligen känner jag bara för att vara hemma, elda diska och tussa på i pyamas tills det är dags att åka på lunchen Men nu har jag ju lovat så det är ju bara att fara. Jag försöker att hålla mina löften men ibland blir det som nu att jag har tagit på mig lite för mycket. Där jag hellre hade velat ladda mina batterier för imorgon är det jag som skall jobba igen. 1 dag fick man vara hemma.


Insåg igår vad en vännina hade för åsikt om mig och mitt liv genom att jag är arbetslös. Hon anser att jag inte gör nåt att jag går och drar fötterna efter mig och är ledig hur mycket som helst under året fick jag känslan av under samtalet. Det gick inte att jämföra mig och en som arbetade heltid då jag var ledig så mycket. Till saken hör att jag har jobbat ett år några oifrivilliga veckor i september då jag inte fick jobba något men annars är jag igång och alltid redo att gå och jobba. Man kan aldrig varva ner och måste alltid se till att snabbt kunna ställa om för jag fick åka och jobba idag, antingen dom ringer på morgonen eller så ringer de mitt i dan och vill att man ska jobba kvällen.


Vilket gnäll det var på mig idag! var har min positivitet tagit vägen?  Undrar om den ligger kvar under täcket där jag helst av allt skulle vilja krypa ner igen. När klockan ringde i morse  så funderade jag på vad det var som lät tills jag insåg att det var dags att gå upp. Kändes som mitt i natten, jag och lillan ville inget hellre än att ligga kvar där vi var lika trötta och då är ändå hon så att hon räknas till de morgonpiggas skara. Är väl så när man är ute på byn o flänger om kvällarna, det tar på och man vill sova vidare när morron kommer fast man egentligen är morgonpigg. Sedan så har vi ju mörkret som gör sitt till att vi blir tröttare. Man bör ta en promenad mitt på dagen för att få lite dagsljus på sig då tror jag att man blir piggare, åtminstone jag brukar bli det, som det har varit nu under helgen så har man i princip bara tittat på solen genom fönstret.


Ne nu får jag väl lov att fylla pannan, klä på mig och fara o dricka the!

kram

Av fiatin - 28 november 2010 12:15

gick fort som tusan till denna låten   



Nu är det dags att ge sig iväg på jobbet! kram

Tjo

Av fiatin - 28 november 2010 11:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av fiatin - 27 november 2010 19:29

Har nu sotat pannan ordentligt. Den har en förmåga att sura ihop och inte göra som jag vill. Tände en eld och tro inte att det fungerade på första försöket. När jag sitter i köket och läser tidningen så inser jag att jag har 15grader inne inte gör det mig nåt jag sitter i termobrallor men inser att barnen måste ju frysa häcken av sig!

Men inser också att det är bara några månader kvar med detta gissel. Ska faktiskt bli skönt att slippa, kan ju elda för nöjes skull sedan.


tut och kör vi ses i pulkabacken!

Av fiatin - 26 november 2010 13:20

Nu ska jag ta och dra iväg på jobbet!

Har inte direkt fått något gjort idag känns det som, men jag känner mig på toppen humör ändå!

Jag har varit och fått lite kaffe hos en vän vi satt och surrade ett tag alla 3 då en till hade dykt in på kaffe  

Sen for jag och handlade. Nu är kylen full och även frysen det känns underbart!


Dessutom händer en annan rolig grej som jag kommer att återkomma om! kan bara säga att jag är superglad! men det kommer att innebära mycket jobb!


kram

tjo

Av fiatin - 25 november 2010 08:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av fiatin - 23 november 2010 21:17


Ikväll har jag lyckats tagit mig på spinning, det är ett tag sedan jag kom dit. Har varit segt att komma igång och det har varit en hel del med sjukdommar, barn och annat grejs som hänt just de dagarna som jag ska på spinningen.


Det kändes så skönt! Jag hade bra med ork, ingen förkylning som satte stopp för mig denna gången. så imorgon känner jag för mer men har kommit på att jag kan ta en promenad med äldsta jäntan medans den yngre är på aktivitet det vore mysigt, känner jag idag ivf,imorgon kanske jag är hel slut och bara vill sova.


Puss och kram

Tjo

Av fiatin - 22 november 2010 21:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards