Alla inlägg under november 2013

Av fiatin - 30 november 2013 19:16

Idag har jag fuskat, jag åt lasange hos mamma efter jobbet. Känner hur det ikväll driver på suget, humöret är inte det bästa så jag tänker inte utsätta mig för det mer...

Jag har blivit erbjuden kakor, godis men stått emot utan större problem det gör att jag känner mig på rätt väg! Jag tom satt framför en nybakad lussebulle utan att lockas alltför mycket, det är ju bara wow! Sååå olikt mig!

Ställde mig på vågen -3kg jag vet att en hel del är vatten men fortsätter det så kommer jag att få på mig vinterjackan utan att dra in magen till jul! Wehoo jag har ett första mål :)

Nu ska jag ta och sysselsätta mig, imorgon är det första advent så det vore trevligt om det finns en stake framme åtminstone och så ska jag baka en lchf tårtbotten för jag ska snart på fest :)

Av fiatin - 27 november 2013 12:50

Nu är jag inne på fjärde dagen med strikt lchf kost! Det känns riktigt bra, igår var jag på gymmet och körde ett riktigt BRA pass det kändes grymt bra när jag gick därifrån och jag känner att jag skulle vilja köra idag med men man har ju annat att göra också.

Utöver ett kanonpass igår så har jag gjort klart lite uppgifter som jag har haft släpande och jag känner mig pigg! Dock kommer huvudvärken som ett brev på posten men den har jag ju ofta när jag har ätit kolhydrater och socker förut så den får jag leva med förhoppnuingsvis slipper jag den i framtiden på LCHF kost.


Jag har inte kollat någon vikt och har inte tänkt mig göra det på ett tag, utan låta maten och livstilen få plats att bli till en vana vilket tar några veckor.

Idag känner jag inte sug efter socker vilket känns väldigt skönt för det är jobbigt att bemästra det där SUGET... Jag kan tänka mig att även du upplever det ibland.


tjing!!

Av fiatin - 25 november 2013 17:29

Just nu sitter jag med ett sötsug... Jag är inte det minsta hungrig för jag har ätit ostgratinerad blomkålsmos och falukorv och är rejält mätt men det är sötsuget som tär, jag skulle mer än gärna trycka i mig en choklad.

Ska kolla om jag har nån mörk chokladhhemma som jag kan göra lite chokladmouse av. I bilen har jag en käka med seasalt och pecan men det är inte samma grej som att käka marabou digestive lr dubbelnougat :-P

Kämpar vidare... Tjing

Av fiatin - 24 november 2013 20:48

Idag är jag stolt över mig själv (och jo det får man vara!) För jag har klarat en hel dag utan socker, det är STORT för att vara mig!

Nu ska vi sova, sömnen är viktig för välmåendet också.

Sov gott och dröm söta drömmar

Av fiatin - 23 november 2013 22:18

Idag har jag varit på föreläsning om lågkolhydratkost. Väldigt intressant och jag känner ett starkt sug efter att kämpa på med mina mål att gå ner i vikt men framförallt må bra och vara rörlig. Jag har en inre bild av hur jag vill se ut, känner inget besvär av att detsnart är jul heller så nu är det bara att köra på :)

Vägde mig idag, 2kg upp på en vecka så jag har nog samlat på mig en del vätska i kroppen, får lov att ta nå vätskedrivande så jag blir fri det.

Kram

Av fiatin - 13 november 2013 23:00

Idag var mina bröst så ivägen. Skulle komma upp ur bassängen men fastnade med brösten på skivan. Tillslut gav jag upp...

Såg en bild på mig förra veckan och tusan det är bröst bröst bröst. Detta borde motivera mig att motionera och äta rätt men men det är inte riktigt så enkelt. Eller jo det är det men om man inte är riktigt motiverad så slinker den där kakan, chokladen, extra portionen ner för att det är så enkelt och det stillar begäret för stunden. Däremot har jag ätit bättre men inte som jag borde...

Imorgon blir det träning ivf :-) hoppas mina leder håller ihop för just nu har jag ont lite här och där främst i ben och fötter.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards