Alla inlägg under december 2013

Av fiatin - 28 december 2013 17:42

Dagens lunch och middag fick lov att bli yoghurt, givetvis en lchf variant.

Frysta Hallon
Turkisk yoghurt
Vispgrädde
Micra hallonen så de blir mjuka, mosa dem med en gaffel, blanda i yoghurten häll på grädden.
När jag gör detta i större mängd vispar jag grädden och låter hallonen tina i yoghurt och gräddblandningen.

Av fiatin - 26 december 2013 21:01

Idag har jag fuskat igen och nu slog det mig varför det gick alldeles tokigt när jag kom hem från jobbet. Jag käkade knäck och flera digestive kex. På jobbet smakade jag en liten kakbit och då blir det svårt att stå emot senare. Det var likadant på julafton då blev jag toksugen sent på kvällen.

Såååå LÅT BLI SOCKER! Om man avstår helt är det lättare och man behöver inte få suget...

Av fiatin - 24 december 2013 00:45

Fullt ös hela dagen, avslutade med uppesittarkvällen tillsammans med en kompis och alla barn. Kan säga att barnen hade det roligt :)

Jag har fuskat idag, jag tog en kaka ikväll samt att jag åt en chokladkula. Jag har faktiskt inte något sim helst dåligt samvete över det. Chokladen var inte så god som jag köm ihåg. Det var för sött.

Ikväll lagade jag revben på får. Det var gott men jag fick lov att inse att det var godare när det var varmt för lammsmaken dök upp när det kallnat, men lite grönsaker och dipp till så var middagen kirrad, de andra åt risgrynsgröt.

Jag önskar alla en lugn och vit jul! Själv ska jag jobba, och rikligt med snö är ju rätt frånvarande...

Av fiatin - 21 december 2013 11:47

Idag är jag lycklig! Jag prövade mina favorit jeans och kunde få på mig dom lätt! Vad jag blev glad, det är bevis på att det går neråt! Ska bli kul att väga mig sen, kommer nog ha hänt något på vågen :)

Av fiatin - 17 december 2013 19:48

Idag var jag rätt sugen på att ta mig tomtegröt som jag gjorde till middag åt barnen men då sa ett av dem
-nej mamma, du är ju så duktig nu!
Då lät jag bli :-)

Jag prövade att göra pepparkakor härmdagen och tyvärr blev det en besvikelse.
Jag får helt enkelt prova ett annat recept någon dag.

Imorgon ska jag gå på julbord, mums vad gott det ska bli! Givetvis håller jag mig till LCHF och låter bli kolhydraterna vilket inte är så svårt vid ett sådant tillfälle :)

Jag har vägt mig några gånger senaste veckan och det pendlar vilt, dock inte över tvåsiffrigt, därför tänkte jag låta bli att väga mig fram till jul lr nåt. Då hoppas jag på några kilo ner. Vad jag däremot har märkt är att jag blivit lite mer energirik och får lite mer gjort än innan. Jag vet däremot inte om det är kosten eller om det är årstiden. I vilket fall det än är så känns det bra!

Tjing tjong

Av fiatin - 15 december 2013 00:15

Idag gjorde jag två LCHF gratänger en med blomkål och skinka samt en med aubergine. Smaskigt värre! Stekte lite kyckling också till auberginelådan.

Skiva aubergine, stek i smör.
Skär ner en lök och varva lite.
Blanda 2 bitar av skrattande kon paprikasmak med 2dl crme fraiche och grädde. Salta och peppra. Häll blandningen över löken och aubergine.Strö riven ost på toppen, in i ugnen på 225g ca 30min (vet inte riktigt hur länge den var i ugnen för jag hann få mycket gjort...)

Jag har en förkärlek till gratänger, ner med saker i en låda sen får det sköta sig själv i ugnen. Kan det bli bättre?

Nu ska jag sova, bjuder dock på en bild föreställande blomkåls gratängen :)

Av fiatin - 10 december 2013 19:32

Bra matdag idag fast jag åt på restaurang. Jag åt buffe och kunde välja det som passade mig och min kost. Men dom hade saffranspannkaka som jag tycker är så gott men jag var så mätt att jag hoppade över det. För två veckor sedan hade jag ätit det också :P

Nu ska jag nog gå och ta mig en kopp the och varva ner inför morgondagen. Då ska jag åka skridskor, idag har jag dansat, yogat och varit ute och lekt i snön :)

Av fiatin - 9 december 2013 21:59

Ojoj vilken dag, fullt ös hela dagen och nu i kväll huvudvärk, har nyss tagit en alvedon och stoppat ner mig i sängen.

Jag har varit på skolan idag och dansat, haft motorik och taktilstimulering. Good shit! Men det är lååånga dagar och jag blir trött. Imorgon är det upp tidigt igen och då blir det mer dans och lite annat.

Idag har jag ätit bra. Jag blir fortfarande fundersam på mina nya matvanor det är så häftigt att jag äter så lite jämfört med förr.

Jag längtar efter rejält med snö så bi kan få chansen att åka lite längdskidor. Tänk att få ge sig iväg med fika och få vara ute i spåret över dagen ååå vad jag längtar efter det.


Natti Natti

Ovido - Quiz & Flashcards