Alla inlägg under oktober 2013

Av fiatin - 31 oktober 2013 23:43

Idag hade jag min fastedag, eller snarare mindre mat och inget sött!

Jag åt ett ägg till frukost, en omelett och sallad till lunch. Sedan blev det en sen middag vid 19.30 utöver det så harjag satt i mig 2 digestive kex och 3 ostskivor. Vilket är mycket mindre än vad jag käkar annars. Ok vissa dagar kan se ut så här men ofta så skåpäter jag och frukosten består av betydligt mer än ett ägg.

Det är ju ingen 5:2 ännu men mindre inkomster av kalorier är ju bra! Jag tänker som så att om jag kan minska mitt skåpätande så borde jag bara av det gå ner i vikt . Idag var en dag och min förhoppning är att det ska bli fler.

Ibland.funderar jag på varför jag skriver här men någonstans känner jag att om jag bloggar så kan man lättare hålla fokus på det jag vill och det är ju att vara på banan, gå ner i vikt men framförallt att vara hälsosam och må bra i både kropp och själ.

Natti

Av fiatin - 23 oktober 2013 12:48

Jag dom kom igång i våras med lchf efter några veckor åkte jag utomlands och sen kom jag aldrig igång igen. Kilona är nästan helt tillbaka men jag tänkte pröva 5:2 med start idag. Det kryper i kroppen på mig och jag vill inget hellre än att äta, ett tag funderade jag på att göra chokladpudding för jag är så sockerberoende. Men än så länge så håller det sig, knaprar morötter och dricker the.

Min tanke är att kombinera 5:2 och LCHF med varandra. Jag har även bokat in en föreläsning med kostdoktorn.se för att få en rejäl spark därbak. Det ska bli intressant att åka på föreläsningen och se om det dyker upp något nytt för jag är rätt påläst när det kommer till kosten.

Jag har även skaffat årskort på gymmet. Tyvärr är jag rätt förkyld nu så jag nöjer mig med promenader för tillfället.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards