Alla inlägg under januari 2014

Av fiatin - 26 januari 2014 22:55

Jag har nu fallit av lchf helt IGEN.
Jag mår inte så bra fysiskt och vet att jag mår bättre om jag ger 17 i sockret och kolhydraterna så blodsockret ligger stabilt.

Just nu orkar jag inte ens tänka på mat och vad jag ska äta. Jag får sätta ett datum och köra igång.

Suck, suck
Men det blir bättre!

Av fiatin - 21 januari 2014 22:30

Jag blir tokig på mig själv, än en gång har jag stigit av LCHF. Varför gör jag det så svårt för mig? Idag har jag fikat sötsaker tre gånger... Om jag åtminstone kunde hålla det till nån gång i veckan nej då TRE gånger på en enda dag utöver det så har jag även ätit clementiner. Massor av kaffe har runnit nerför min strupe också fast det sägs ju vara bra!
Jag har ont i kroppen, lite varstans faktiskt. Varför ska det vara sååå "pip"svårt att hålla sig till något som jag vet gör att jag mår bra.
Jag upplever det som att kroppen blir inflamerad och då får man ont när jag äter som "vanligt".

Nu ska jag både sinne och ömmande kropp sova för det blir till att stiga upp tidigt imorgon.

Good Night

Av fiatin - 9 januari 2014 11:48

Tredje dagen ytterligare en gång som jag börjat lchf:a.

Dagens lunch blev rester, kycklingwook och broccoligratäng. Till middag igår åt jag kycklingen och kokt broccoli resten slängde jag ihop till en gratäng. Mums!
Kycklingen är så stark men en klick Philadelphiaost mildrar.

Broccoligratäng
Koka broccoli
Blanda riven ost, philadelphiaost eller creme fraische och grädde.
Hacka en lök (om du vill ha det i)
Blanda ner allt i en gratängform.
Ca 200grad i ugnen tills det är klart.

Kycklingen var en färdig kryddmix (green curry.)

Av fiatin - 8 januari 2014 23:27

Även idag har jag hållt mig borta från socker och kolhydater.
En kompis ville att jag skulle ta en godbit till kaffet trots att denne vet att jag kämpar med sockret. Till slut sa jag du skulle inte bjuda en alkoholist på en sup och det är likadant för mig med sockret. Pling så ramlade poletten ner! Så nu vet jag vad jag ska säga för att få lite lugn :) för ibland fungerar det inte att bara säga nej.

Ska försöka sova nu, har lixom skaffat mig dåliga sov vanor under jul och nyår.

By the Way, det blev ingen träning idag men istället blev det två promenader och en hel del pluggande. Jag hoppas bli klar imorgon för då får jag en veckas ledighet från plugget men även fredagen. Tur att man har andra saker att hitta på som att möblera om i sovrummet och städa garaget.

Dröm sött!

yes

Av fiatin - 7 januari 2014 23:54

Idag har jag gjort det... En dag utan kolhydrater eller socker!
Klappar mig själv på axeln och säger vad du är bra!
Jaja det har inte gått helt smärtfritt men jag stod emot suget och tog en dag. Imorgon är en annan dag och den tänkte jag ska fortsätta i samma anda.
Ser man till vikten så har jag gått upp 2-3kg sen jul. Men det som är absolut viktigast är att jag ska må bra och vara stark i kropp och själ.

Imorgon blir det plugg och så tänkte jag ta mig en tur till gymmet för att pumpa lite muskler, det var länge sen jag var dit nu. Hua vad tiden går fort när man har mycket att göra.

Sussa gott, det ska jag försöka göra nu.

Av fiatin - 3 januari 2014 15:21

igårkväll drack jag läsk vilket inte har hänt på länge, jag åt en massa kakor och idag började jag dagen med en kaka och vanliga mackor.

 

Jaja jag kan trösta mig med att ta en dag i taget men just nu känner jag mig inte överdrivet glad på mig själv..

Jag har åtminstone skickat in mitt arbete till skollan Hejja Mig!!!

Av fiatin - 2 januari 2014 00:54

Ändå sedan julaftonen när jag åt lite knäck har det gått utför med lchf. Tänkte att idag tar jag nya rejäla tag men har mått tjyvens hela dagen så när det fanns nybakade kakor så smällde jag i mig flera stycken.
På något vis så känner jag ingen skuld fast jag kanske borde det utan jag lever med att just nu har det varit lite turbulens kring maten och jag vet med mig att jag får ta det som EN DAG I TAGET för att komma igång igen. Hur det än är så här jag ett sockermissbruk och det är inget man klarar upp över en natt.
Däremot känner jag mig dum gör jag visste sedan tidigare att jag har så svårt att vända tillbaka när jag har gjort ett avtramp och att jag borde ha låtit bli knäcken på julafton. Idag med facit i handen var det definitivt inte värt att äta den dära godisen och tro att jag kunde vara som andra och klara av det.

Sjuk har jag blivit på kuppen också, ont i halsen, huvudet, kroppen och snorig. Imorgon måste jag dessutom skriva ett skolarbete, det känns väldigt tungt men jag vet att om jag bara bestämt mig så klarar jag av det! Liaså är det ju med maten... Men ändå är det så svårt.

Jaja nu ska jag försöka sova bort sjukan tills imorgon, det har blivit sena nätter ett tag nu och även inatt.

God Natt och God Fortsättning på det Nya 2014 vilket är ett år som jag ser fram emot!

Ovido - Quiz & Flashcards