Alla inlägg under december 2010

Av fiatin - 31 december 2010 11:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av fiatin - 25 december 2010 01:04

Har suttit och sjungit denna på vägen hem från jobbet idag.

Väcker gamla festarminnen härligt att se herrarna i hagen sjunga denna   


Av fiatin - 24 december 2010 11:05

Sitter här ensam och funderar på vad jag skall ta mig för.

det är julafton -30grader och jag eldar för fullt. Om någon timme är det dags att bege sig mot jobbet där resten av kvällen skall spenderas.


Igår var jag och köpte dom sista julklapparna så jag kom inte hem förens vid 21.30 på kvällen. har ingen julstämmning över huvud taget. Utan klapparna är mer ett måste av materiellalismen som vi lever i. Det är ganska tragiskt när man tänker på det.


Jag har ivarjefall fått och önskat en massa underbara vänner och bekanta God Jul. Det är så simpelt när man kan göra det via SMS. Trist men jag har av någon anledning inte kommit mig för att skicka julkort. Kan ju ha något med att jag intre är så intresserad av julen egentligen. Vissa saker är mysigt men det finns andra saker med. Som mysiga stunder med barnen i skidspåret, grilla korv över öppen eld när det är mörkt ute och -10grader. Märks det att jag längtar ut? :P Var ute en sväng idag men då frös ögonfransarna ihop så jag tycker inte att det är särskillt smart att bege sig ut idag mer än nödvändiget. Hade det inte varit för att jag jobbat så hade jag inte åkt alls utan suttit inne hela dagen och eldat både nere och uppe. Ikväll när jag kommer hem från jobbet skall jag göra mig en eld i v-rummet. sätta mig i soffan och mysa med en kopp choklad.


God jul! kan jag väl önska dig ändå   

Av fiatin - 18 december 2010 11:11

Hittade denna idag tyckte det var fint och känner att det stämmer ganska bra.


Det handlar inte om att hitta den man vill gå
till sängs med, utan att hitta den man vill vakna upp tillsammans med.
Det handlar heller inte om vem man vill leva livet tillsammans med, utan
att hitta den man inte kan leva utan.

För i världen är du bara någon, men för någon är du hela världen.


Trevlig helg på er!

Av fiatin - 14 december 2010 21:14

Hur kommer det sig att vissa inte kan ge fan i spriten. Vissa kan hantera den även om de är alkisar trots att de aldrig skulle erkänna det.

Kommer ihåg hur det var sist jag drack inget kul att höra dagen efter. Så nu ger jag f-n i det.

bjussar på en låt som håller till ämnet!

tjo

Av fiatin - 14 december 2010 13:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av fiatin - 13 december 2010 11:01

Telefonen ringde och ringde och ringde. Tillslut var jag tvungen att svara. Det var en bekant som ville komma och titta på huset.

Hon skulle ringa till min hyresvärd och ev så blir det flytt för mig en månad tidigare än vad det är tänkt. Får väl se vad som händer! Hoppas han går med på att dom flyttar in.


Lucia i lördags i kyrkan var härlig! Det är så roligt att se barnen sjunga och de är duktiga.

Var på lucia på skolan idag även då var de duktiga. det var 7 tomtar i år och en lucia, en tärna och en pepparkaksgubbe :) Så söta!

va

Av fiatin - 9 december 2010 08:16

skulle skriva nåt fyndigt men sen insåg jag att på morron kan man inte vara fyndig! ha en underbar dag för det ska jag ha!


här får ni en jullåt :)

Ovido - Quiz & Flashcards